Jak opanować strach i lęk, w zaledwie 5 minut,
aby one nie opanowały Ciebie

Najskuteczniejsze ćwiczenia na odzyskanie równowagi emocjonalnej poprzez oddychanie 

– Mamooo brzuch mnie boli! i tutaj też boli, czuję kłucie w klatce piersiowej.  

Twoje nogi nagle stają się jak z waty.

W żołądku czujesz kamień a serce wali jak oszalałe.

Twoja głowa nagle robi się pusta, a klatka piersiowa jest ciężka, jak w wymuszonym i bolesnym uścisku.

Czujesz, jak powietrze więźnie w twoim gardle i bez względu na to, jak bardzo się starasz, nie dochodzi do odrętwiałych płuc.

Chociaż to nie pierwszy raz kiedy Twoje dziecko czuje się źle, strach pozostał równie intensywny jak za pierwszym razem.

Jesteś rodzicem, to normalne, że się martwisz.

Za każdym razem, gdy dziecko czuje się źle, Twój mózg projektuje scenariusze, do których zdolni są tylko rodzice… 

Większość zaczyna się od „Jeśli on ma… ?!”, „A jeśli on ma ?!”, „Co ja teraz robię?!”

W tym okresie, być może bardziej niż kiedykolwiek, ostatnią rzeczą, jakiej chcemy, jest usłyszeć, że nasze dzieci potrzebują wizyty u lekarza. Z jakiegokolwiek powodu, mniej lub bardziej poważnego.

Ponieważ mamy ograniczony dostęp do promieni słonecznych, stres opanowuje nas jak cień i dyktuje większość emocji, które wychodzą na powierzchnię.

Co psychologowie mówią o izolacji i stresie

Izolacja, wraz ze wszystkim, co ze sobą niesie, połączona ze wszystkimi naszymi lękami i frustracjami lub troską o bliskich, których nie możemy dłużej trzymać w ramionach, zamienia nasze myśli w pole bitwy.

Dosłownie

Psychologowie twierdzą, że nasz umysł postrzega izolację, kryzys gospodarczy i lęk przed chorobą jako prawdziwy atak, dlatego jesteśmy w stałej pozycji obronnej.

Co to znaczy?

Oznacza to, że w naszych mózgach zagrożenie jest tak realne, jak myśl, że kilka metrów dalej są żołnierze armii wroga, podczas wojny. Umysł nie rozróżnia prawdziwego niebezpieczeństwa od tego, co przekazujemy mu jako niebezpieczeństwo.

Problem polega na tym, że jeśli nie są odpowiednio zarządzane, wszystkie te emocje nie pozostają bez echa. Odbijają się zarówno w nas, jak i w naszych dzieciach, nawet jeśli nie rozumieją jeszcze niebezpieczeństwa, tak jak my, dorośli.

Dzieci są jak gąbki. Przynajmniej kiedy są małe. Chłoną nasze emocje, jakby były ich własnymi.

Stres jest zaraźliwy.

Bez względu na to, jak bardzo próbujesz ukryć swoje lęki, bez względu na to, jak bardzo chcesz udowodnić, że wszystko jest w porządku, jeśli nie poczujesz tego każdą komórką w swoim ciele, Twoje dziecko też w to nie uwierzy.

Nie twierdzę, że to łatwe, ani że strach, stres i niepewność są nienormalne w tych czasach. Chcę tylko przypomnieć, że stres zamienia się w różnego rodzaju dolegliwości fizyczne.

Dopóki mózg wyczuwa niebezpieczeństwo, czyli lęki, które przenosimy do naszych umysłów, pompuje kortyzol, hormon stresu, który wydzielany w zbyt dużych ilościach sieje spustoszenie w naszym organizmie.

Jak pozbyć się stresu i niepokoju w 5 minut

Aby zmniejszyć szkody wyrządzane w naszym organizmie przez kortyzol, musimy znaleźć rozwiązania, które działają. To wymaga świadomego wysiłku z naszej strony, aby odnaleźć sposoby na uspokojenie i przywrócenie równowagi między ciałem i umysłem.

Zdrowy umysł w zdrowym ciele, prawda?

Zwłaszcza, że w tym okresie musimy pozostać tak optymistyczni i zdrowi fizycznie, jak to tylko możliwe, aby przezwyciężyć ten epizod koronawirusa.

Ponieważ zdaje sobe sprawę, jak bardzo może na nas wpłynąć stres, i dokładnie przestudiowałem ten problem, chcę Ci pomóc, przedstawiąjąc proste a zarazem skuteczne narzędzie.

Jest to technika, której używam od dłuższego czasu, a jej wyniki są widoczne już po kilku minutach.

Dokładniej, po 5 minutach.

Jest to bezpłatne narzędzie dostępne dla wszystkich, które pomaga zarówno dorosłym i dzieciom, lekarzom pracującym pod maksymalną presją oraz żołnierzom elitarnych załóg w trakcie operacji wojskowych.

Długo szukałem we wszystkich badaniach, które przeprowadzono na ten temat i w tej chwili nie znam innej techniki, która byłaby bardziej wydajna i łatwiejsza w użyciu. 

Nazywa się to SPÓJNOŚĆ SERCA, a korzyści zostały podkreślone w licznych badaniach, z którymi możesz się tutaj zapoznać, jeśli chcesz naprawdę zgłębić ten temat.

Spośród tych korzyści najbardziej istotne dla nas są teraz:

  • – zmniejszenie niepokoju, tak powszechnego obecnie
  • – zmniejszenie gniewu i uczucia niepewności
  • – zwiększenie kontroli i poziomu energii
  • – zwiększenie zdolności koncentracji i zapamiętywania
  • – wspomaganie obniżenia ciśnienia krwi
  • – zwiększenie odporności
  • – działanie przez następne 3-4 godziny

Dodałbym do tego korzyść, która moim zdaniem jest fantastyczna:

Technikę tę z powodzeniem stosowano w kilku szkołach na całym świecie w celu polepszenia koncentracji w klasach i uzyskania lepszych wyników. Z tego powodu zachęcam do korzystania z tego ćwiczenia z dzieckiem, jeśli tylko pozwala na to wiek.

To jak gra, w którą możecie grać razem, aby zrelaksować się w napiętych momentach lub, dlaczego nie, sposób na redukcję stresu przed egzaminem, testem lub przedstawieniem, kiedy wrócimy do naszej normalnej rzeczywistości. 

Jak działa technika zwana koherencją serca

Koherencja serca to ćwiczenie oddechowe, które możesz wykonać w dowolnym miejscu i czasie.

Aby Ci to ułatwić, moi koledzy przygotowali krótki film wideo, który poprowadzi Cię przez to ćwiczenie.

Kliknij poniższy link, aby otworzyć wideo:

 

Wszystko, co musisz zrobić, to głęboki wdech, gdy fala się podnosi, a następnie wydech, gdy zaczyna opadać, przez 5 minut.

Uwaga!

Na początku możesz odczuwać zawroty głowy.

To dobry znak.

Oznacza to, że mózg jest dotleniony i otrzymuje więcej powietrza niż wcześniej. To uczucie zniknie po kilku powtórzeniach.

Polecam używanie słuchawek, w celu uzyskania mocniejszego efektu (ale nie to obowiązkowe).

Wykonuj to ćwiczenie 3 razy dziennie, raz na 4 godziny lub gdy jesteś zestresowany lub przestraszony, aby szybko się uspokoić.

Wyobraźcie sobie, że jest to lekarstwo, które musicie zażywać raz na 4 godziny. Wiem, że nie jest to idealny scenariusz, ale jeśli chodzi o nasze zdrowie, jesteśmy o wiele bardziej odpowiedzialni, jeśli musimy stosować leczenie.

Zalecam ustawienie alarmu raz co 4 godziny. Przynajmniej dopóki nie stanie się to Twoim nawykiem. Najprawdopodobniej w niedługim czasie zaczniesz robić to ćwiczenie z przyzwyczajenia. Tak jak nikt nie musi nam przypominać, abyśmy wypili kawę lub umyli ręce.

Zapraszam do wypełnienia płuc spokojem i skorzystania ze wspaniałych korzyści, jakie oferuje ta technika.

Chciałbym, żebyście opowiedzieli mi, jak Wam  idzie, po kilkukrotnym zastosowaniu tej techniki.

Czekam na Wasze opinie!

 

Potrzebujesz pomocy?

Nasza ekipa zajmująca się obsługą klienta chętnie Ci pomoże.
Justyna Coker
Customer Care Fairy
T: 503 698 089
09:00 – 17:00, od poniedziałku do piątku
E: hello@allaboutparenting.pl

© 2020 All About Parenting. Wszystkie prawa zastrzeżone. Warunki i zasady. Polityka Prywatnosci.